Pragniesz podróżować po świecie, poznawać nowych ludzi, zdobyć prestiżowy zawód?

Pomożemy Ci spełnić te marzenia.

 Mamy dla Ciebie propozycję! 

Innowację pedagogiczną steward/stewardesa

na kierunku technik hotelarstwa

b_150_100_16777215_00_images_steward.jpgCele szczegółowe innowacji:

  • poszerzenie wiedzy uczniów w zakresie obsługi ruchu lotniczego i morskiego

  • poznanie specyfiki pracy na lotnisku, pokładzie statku, obsługa terminali

  • opanowanie wiedzy i umiejętności z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,

  • zwiększenie zakresu branżowych umiejętności językowych

 

Kształcenie techniczne będzie się odbywało w cyklu pięcioletnim, jednak autorskie przedmioty z zakresu funkcjonowania personelu pokładowego pojawią się podczas pierwszych dwóch lat nauki.

KIM JEST STEWARDESSA / STEWARD?

Stewardessa to członek załogi statku wodnego albo powietrznego, obsługujący załogę i pasażerów podczas rejsu lub lotu, dbający o ich komfort i bezpieczeństwo. Termin ten powstał z połączenia słów „steward” i „hostessa”.

Zawód ten powstał w połowie ubiegłego stulecia. Podstawowym zadaniem stewardessy jest dbanie o bezpieczeństwo pasażerów. Przed każdym lotem/rejsem odbywa się szczegółowy briefing całej załogi, w trakcie którego omawiane są zadania dotyczące bezpieczeństwa pasażerów. Stewardesa to jedyna osoba z załogi na pokładzie samolotu, która ma bezpośredni kontakt z pasażerami, dba o stworzenie właściwiej atmosfery nierzadko wśród zestresowanych pasażerów, służy im pomocą, informacją, gwarantuje komfortowe warunki lotu. Stewardesa musi zapanować nad emocjami podróżnych w sytuacjach zagrożenia, podczas zmiany trasy samolotu spowodowanej warunkami pogodowymi. Musi być więc doskonałym psychologiem, osobą budzącą zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Oczywiście dodatkowym obowiązkiem stewardesy jest „schludny” wygląd i kompletny mundur.

Zawód ten wymaga dużo samodyscypliny, a czasem samozaparcia, cierpliwości i ­ szczególnie w sytuacjach niebezpiecznych ­ nieujawniania emocji. Konieczna jest także umiejętność dostosowania się do warunków i elastyczność oraz umiejętność obchodzenia się z ludźmi. Niebagatelną cechą jest też dyspozycyjność. Ponadto powinna być doskonale zorientowana, jak postępować w sytuacjach awaryjnych, w udzielaniu pierwszej pomocy, w przepisach bezpieczeństwa i procedurach serwisowych.

Przy ocenie kandydatek do pracy oprócz nabytej wiedzy brane są pod uwagę sposób bycia, kultura osobista, tzw. nastawienie na klienta, miła powierzchowność, dobra znajomość języków obcych, dobry stan zdrowia. W pracy, liczy się także zaangażowanie i profesjonalizm oraz bardzo poważne traktowanie zawodu. Ważna jest również miła aparycja i umiejętność pływania. Dodatkowymi atutami jest doświadczenie w obsłudze klienta, umiejętność pracy w zespole oraz łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi.