Reportaże ze stażu w Hiszpanii

Wspomnienia z Hiszpanii...cd.5

W październiku 2017 roku wyjechałam na  trzytygodniowy staż zagraniczny do przepięknej Hiszpanii, a dokładnie do małego miasta położonego w regionie Andaluzji, Ubedy. Jest to bardzo zabytkowe miasto. Mieszkali˜my  w dużej ˆładnie wyposażonej rezydencji, gdzie do swojego miejsca pracy miaˆam pięć minut spacerkiem.
     Pracowałam w restauracji "Deliciousa Paula", która oferowała potrawy na wynos. Moim szefostwem byli bardzo mili ludzie, z którymi do dzisiaj utrzymuję kontakt. Pracowałam tylko w dni robocze, a w weekendy mieliśmy bardzo dobrze zaplanowany czas.Naszą pierwszą wycieczką był wyjazd do Grenady.

Wspomnienai z Hiszpanii...cd4

Od czego zacząć, gdy tyle ważnych wydarzeń do opisania. W ciągu trzech tygodni dowiedziałam się i nauczyłam więcej niż przez trzy miesiące w Polsce, ale stop. Zacznijmy od początku. W połowie ubiegłego 2016/17 roku szkolnego w mojej szkole ogłoszono, że będzie możliwość wyjazdu na staż do andaluzyjskiego miasta Ubeda w Hiszpanii.

Oczywiście trzeba było spełnić odpowiednie warunki   m.in. mieć odpowiednią średnią ocen, wysoką frekwencję, dobre zachowanie oraz osiągnięcia typu konkursy czy uczestniczenie w różnych kółkach pozalekcyjnych. Jedynym minusem była mała ilość miejsc - 20 osób, a duże zainteresowanie wśród uczniów. Stwierdziłam, oczywiście po wcześniejszej rozmowie z rodzicami, bo przecież oni są moimi najlepszymi i najszczerszymi doradcami, że warto spróbować. Złożyłam niezbędne dokumenty i czekałam na rozwój sytuacji.

Wspomnienia z Hiszpanii...cd3

W dniach od 29.10.2017-18.11.2017r. brałam udział w 3-tygodniowych stażach zawodowych w zakładach pracy w Ubedzie, prowincji Andaluzja-Hiszpania (branża hotelarska). Pracowałam w hotelu La Paz jako pokojowa. Dzięki przemiłej szefowej praca w tym hotelu była przyjemnością. Dowiedziałam się wiele nowych rzeczy o swoim zawodzie, jak wykonywać poszczególne czynności. Mimo, że z szefową nie mówiłyśmy w tym samym języku, zawsze udawało nam się dogadać, a dzięki temu podszkoliłam swój angielski praz poznałam dużo słów i wrażeń w języku hiszpańskim.

Wspomnienia z Hiszpanii...cd.2

Będąc uczennicą Zespołu Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej- Curie w Pustkowie- Osiedlu miałam możliwość wzięcia udziału w projekcie realizowanym przez moją szkołę ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego na zasadach Programu Erasmus+. Program obejmował 3-tygodniowe staże zawodowe w Ubedzie w Hiszpanii w terminie 29.10.2017- 18.11.2017r. oraz zajęcia kulturowo- językowe podczas pobytu i przed pobytem w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.

Wspomnienia z Hiszpanii....cd.1

Środa 01.11.2017

Trzeci dzień w Hiszpanii i już wolne. Poprzednich dni nie zaliczyłbym do meczących, ale dzień wolny do zaaklimatyzowania  się w nowych warunkach na pewno będzie przydatny. Tak więc mogłem pospać dłużej ze świadomością, że czeka mnie dzień, w którym mogę sobie zagospodarować czas w taki sposób, na jaki mam tylko ochotę. Po późnym śniadaniu miło spędziłem czas nad basenem.  Mimo iż mamy już listopad, było bardzo ciepło. Jedna z bardziej znaczących zalet mieszkania w ciepłych krajach.

Czytaj więcej...

Wspomnienia z Hiszpanii... cd.

Drugą wycieczką, na jakiej byliśmy podczas pobytu w Hiszpanii, była ta do Cordoby. Pojechaliśmy tam z naszą koordynatorką, Monicą, pochodzącą z tego miasta, dzięki czemu pokazała nam skróty, które prowadziły przez piękne uliczki. Puento Romano to ogromny most, z którego widoki rozprzestrzeniają się na całe miasto. Największy placem jest Plaza de la Corredera.

Wspomnienia z Hiszpanii ...cd....

Dnia 4 listopada, w sobotę, pojechaliśmy na naszą pierwszą hiszpańską wycieczkę do Grenady. Miasto położone jest w Andaluzji i rozprzestrzenia się z niego niesamowity widok na Góry Betyckie. Zdecydowanie najpiękniejszym miejscem i rzeczą, z której znana jest Grenada, jest Alhambra, czyli zespół pałaców, który pochodzi z XIII wieku. Cechuje ją niezwykle bogate wnętrze.

Wspomnienia z Hiszpanii...

Wyjazd na staż w Hiszpanii był spełnieniem moich marzeń. Z jednej strony bardzo cieszyłam się, że wyjeżdżam za granicę, że będę mogła pierwszy raz odbyć podróż samolotem, a z drugiej miałam pewne obawy, czy poradzę sobie w swoim miejscu pracy, czy uda mi się porozumieć z moimi hiszpańskimi współpracownikami. Moje obawy okazały się być jednak bezpodstawne. Bardzo szybko zaklimatyzowałam się zarówno w naszym mieście, które nazywało się Ubeda, jak i w mojej restauracji. Moi współpracownicy byli dla mnie i dla mojego kolegi, z którym pracowałam, bardzo mili, wyrozumiali i życzliwi. Starali się wszystko jak najlepiej wytłumaczyć, abyśmy mogli zrozumieć. Bardzo miło i ciepło o nich zawsze myślę.

Wspomnienia z Hiszpanii...cd...

Rok temu w naszej szkole zawisła lista z nazwiskami uczniów, którzy dostali się na staż do Hiszpanii. Gdy na liście ujrzałam swoje nazwisko, bardzo się ucieszyłam, ponieważ marzyłam o takiej przygodzie. Zanim doszło do wyjazdu, musieliśmy się wszyscy do niego dobrze przygotować. Odbyliśmy kurs języka hiszpańskiego, na którym nauczyliśmy się podstawowych zwrotów i słów, spotykaliśmy się z panią psycholog, która pomogła nam nastawić się psychicznie do podróży oraz pozbyć się naszych obaw.